בערוץ 11
כאן 11 הוא ערוץ טלוויזיה מוביל בישראל, המזוהה עם תוכן איכותי, עיתונות מקצועית, סרטי תעודה מעמיקים, דרמות וקומדיות מדוברות (כדוגמת "קופה ראשית", "טהרן", "שעת אפס") ותכניות תרבות וחינוך. הייחוד של הערוץ, כגוף שידור ציבורי, משפיע ישירות על אופי הפרסום בו. במקום פרסומות מסחריות ארוכות, הפרסום מתבצע באמצעות מתן חסות לתכניות.
חסות זו מוצגת בדרך כלל באות קצר בתחילת התוכנית, במהלכה (במקרה של מקבץ פרסומות המכיל חסויות) ובסופה, עם אזכור של שם המותג/החברה והקשר שלה לשידור. שיטת פרסום זו מוגבלת בזמן ובכמות על פי כללי תאגיד השידור הישראלי.
הבחירה לפרסם באמצעות חסות בכאן 11 מציעה יתרונות ייחודיים שקשה למצוא בפלטפורמות פרסום אחרות:
קשר לאיכות ותדמית מותגית גבוהה
אמינות ויוקרה: כתוכן הנתפס כאיכותי, ענייני ומקצועי, המותג שלך מקבל "הילה" של יוקרה ואמינות מעצם הקישור לתכנים של כאן 11. פרסום בקרבת סדרת דוקו מצליחה או מהדורת חדשות מרכזית משדרת רצינות ומחויבות לאיכות.
סביבת תוכן נקייה יותר: מכיוון שהערוץ אינו משדר מקבצי פרסומות ארוכים כבערוצים המסחריים, הבלבול הפרסומי (Clutter) נמוך יותר. המסר של החסות בולט יותר ומוקף בתוכן נקי, מה שמגביר את סיכוי הצופה לקלוט אותו.
שיעורי צפייה גבוהים והשפעה רחבה
תכניות פורצות דרך ומדוברות: רבות מהסדרות והתכניות של כאן 11 זוכות לרייטינג גבוה ולשיח ציבורי נרחב. חסות לתכנית כזו מבטיחה חשיפה לקהל רחב מאוד ולעתים קרובות גם חשיפה משנית משמעותית בדיגיטל וברשתות החברתיות.
זמינות דיגיטלית: תכני כאן 11 זמינים לצפייה גם ברשת (YouTube, אתר כאן) ובפלטפורמות נוספות. החסות מופיעה לעיתים גם בגרסה הדיגיטלית, מה שמאריך את חיי הקמפיין ומגדיל את החשיפה מעבר למסך הטלוויזיה המסורתי.
מיקוד פסיכוגרפי מדויק
קהל מעורב ואקטיבי: צופי כאן 11 הם לרוב קהל מעורב יותר, סקרן, משכיל ובעל רצון לצרוך תרבות ומידע. פרסום בערוץ זה מאפשר לחברות לפנות לקהל שמחפש ערך מוסף בתוכן שהוא צורך, וסביר להניח שיחפש ערך דומה גם במוצרים ובשירותים.
התוצאות של פרסום בטלוויזיה, ובפרט חסויות, נמדדות בדרך כלל במונחים של מודעות ושיפור תדמיתי, ולא בהכרח במכירות מיידיות.
חיזוק המודעות למותג
זכירה גבוהה יותר: בשל ההגבלה בכמות הפרסום והקשר הישיר לתוכן איכותי, החסות נוטה להיות זכירה יותר עבור הצופה. מותג המופיע באופן עקבי לצד תכנית אהובה יוצר במוחו של הצופה הקשר רגשי חיובי לתכנית, ש"נדבק" למותג.
חשיפה רציפה: פרסום עקבי (חסויות חוזרות ונשנות) מבטיח שהמותג יישאר בתודעה של הקהל הישראלי, וייחשב לאחד מהשחקנים המרכזיים בשוק.
בנייה וביסוס תדמית
העברת ערכים: חברות יכולות לבחור לתת חסות לתכניות שתואמות את ערכי המותג שלהן. לדוגמה, חסות לתכנית דוקו על איכות הסביבה מצד חברה המקדמת קיימות משדרת אמינות ומחויבות חברתית-סביבתית.
הנגשת המותג לקהל יוקרתי: נוכחות לצד תכנים איכותיים מביאה למיצוב המותג כיוקרתי, חכם ורלוונטי לקהל בעל עניין בתרבות ובאקטואליה.
יצירת שיח ציבורי
כאשר תכנית מצליחה, החסות שלה הופכת לחלק מהחוויה. זה יכול להוביל לשיח ברשתות החברתיות ובמדיה הדיגיטלית על החסות עצמה (לעיתים גם כהומור, כפי שקורה בתכניות קומיות). הדיגיטל משמש כמנוף שמגביר את התהודה של החסות ששודרה בטלוויזיה.
היתרון הגדול בקהל היעד של כאן 11 הוא המגוון והאיכות הפסיכוגרפית שלו, מעבר לנתונים הדמוגרפיים היבשים.
1. הקהל המגוון
כאן 11 פונה לכלל האוכלוסייה בישראל בזכות מהדורת החדשות המרכזית שלו ותכניות הליבה. לכן, כל מותג המעוניין בחשיפה רחבה ימצא כאן מענה.
דוקו, תרבות וחינוך: קהל משכיל, סקרן, בעל הכנסה פנויה, המחפש העשרה.
2. המאפיינים הפסיכוגרפיים קהל איכותי
המאפיינים הפסיכוגרפיים הם המפתח בכאן 11:
פרסום בכאן 11, על ידי מתן חסויות, הוא לא רק עניין של חשיפה, אלא השקעה תדמיתית. הוא מאפשר למותגים להתחבר לאמינות, יוקרה ואיכות, ולהגיע לקהל ישראלי רחב, סקרן ומעורב. החסות משתלבת בסביבה נקייה מ"רעש" פרסומי, מחזקת את המודעות ארוכת הטווח למותג ומציבה אותו גבוה בתודעה הציבורית, תוך עמידה בכללי השידור הציבורי המחמירים.
MediaTV השותפים האסטרטגיים שלכם להצלחה בנוף המדיה המורכב והדינמי של ימינו. אנו מאמינים כי פרסום מנצח אינו עניין של תקציב גדול, אלא של תכנון מדויק, בחירת ערוצים חכמה ויצירתיות בלתי מתפשרת.
© כל הזכויות שמורות למדיה T.V